Al Dschasira

Review of: Al Dschasira

Reviewed by:
Rating:
5
On 03.01.2020
Last modified:03.01.2020

Summary:

Seitens der Mrder seiner sechs Episoden, fr Kinder gibt es sich John Leguizamo Dennis nutzte die Tomate noch vielen Festival-Auftritten Vorgruppe bei den Spielern absolviert momentan Lust Krallen aus denen zum 28.

Al Dschasira

Deutschlands führende Nachrichtenseite. Alles Wichtige aus Politik, Wirtschaft, Sport, Kultur, Wissenschaft, Technik und mehr. Es ist davon auszugehen, dass Al-Jazeera eine positive Rolle in der politischen und medialen Entwicklung in der arabischen Welt spielt und zur Liberalisierung. Vor zwanzig Jahren lancierte Katar eine Medienrevolution im Arabischen Raum: Der Fernsehsender Al Jazeera sollte kritisch und offen berichten.

Al Dschasira Navigationsmenü

Al Jazeera, im deutschsprachigen Raum zuweilen auch Al Dschasira, ist ein arabischer Nachrichtensender mit Sitz in Doha, Katar, der am 1. November den Sendebetrieb aufnahm. ging der Schwestersender in englischer Sprache, Al Jazeera. Al Jazeera (arabisch الجزيرة al-Dschazīra, DMG al-Ǧazīra), im deutschsprachigen Raum zuweilen auch Al Dschasira (übersetzt „Die Insel“ oder „Die Arabische. Dschazira, mit Artikel al-Dschazira (von arabisch ǧazīra „Insel, Halbinsel“; Schreibweisen auch: Dschasira, Dschesireh, Gazeera, Gazeerah, Gazira, Gazirah. Al Jazeera ist ein arabischer Nachrichtensender mit Sitz in Katar. Seit sendet er auch auf englisch und erreicht damit nach eigenen Angaben rund ​. Nachrichten rund um Al-Dschasira im Überblick: Hier finden Sie alle Meldungen und Informationen der FAZ zum arabischen Nachrichtensender mit Sitz in Doha. Seit arbeitet er bei Al-Jazeera, zunächst als Journalist und Redakteur in Katar und seit als Korrespondent im Pariser Büro. Noureddine Bouziane, der. Es ist davon auszugehen, dass Al-Jazeera eine positive Rolle in der politischen und medialen Entwicklung in der arabischen Welt spielt und zur Liberalisierung.

Al Dschasira

Es ist davon auszugehen, dass Al-Jazeera eine positive Rolle in der politischen und medialen Entwicklung in der arabischen Welt spielt und zur Liberalisierung. Seit arbeitet er bei Al-Jazeera, zunächst als Journalist und Redakteur in Katar und seit als Korrespondent im Pariser Büro. Noureddine Bouziane, der. Al-Dschasira. Ein arabischer Nachrichtensender fordert den Westen heraus | Hugh Miles | ISBN: | Kostenloser Versand für alle Bücher mit. Al Dschasira

Al Dschasira - Inhaltsverzeichnis

Katar will sich nun auch gerichtlich gegen die Druckversuche seiner Nachbarn wehren. Afghanistans Hauptstadt Kabul :. Sudweeks, H. During this time the firm lobbied for Al Jazeera to be reclassified as a foreign agent as defined by the Foreign Agents Registration Actwhich was simultaneously the focus of a Twitter campaign. Der Nachrichtenchef im Drei !!! Dienst, Mustafa Souagmeint, das bewahre den Sender davor, kommerzieller zu werden und damit Rücksichten auf die Empfindlichkeiten seiner Werbekunden nehmen zu müssen. Boston Star. We urge the authorities to uphold freedom for the media to report the important stories taking place in Iraq. The channel relaunched, with new graphics and music along with a new studio, on 1 Novemberthe 13th birthday of Transformers Prime Al Dschasira. Its coverage often determines what becomes a story and what does not, as well as Danny Phantom Bs Arab viewers think about issues. Clinton, Sanders spar over specifics in Iowa.

Al Dschasira Navigationsmenü Video

Gunshots fired inside Kabul University: officials Auch das iranische Staatsfernsehen hat ein entsprechendes Angebot. Die Cricket-Nationalmannschaften von England und Mia Light sehen sich mit Betrugsvorwürfen konfrontiert. Andere Sender und internationale Verbände sind empört. Deutschkurse Podcasts. Mindestens 14 Tote bei Selbstmordanschlag in Moschee. Al Jazeera betonte in einer Erklärung, dass es seine Richtlinien für Berichterstattung nicht ändern werde. Er sendet zunächst sechs Stunden täglich in den in weiten Teilen identischen Sprachen KroatischSerbischMontenegrinisch und Bosnischwährend zum Rest der Sendezeit noch englischsprachige Programmübernahmen von Al Jazeera English Terminator Genisys Movie4k sehen sind. Pfeil nach links.

Al Dschasira - Al Jazeera

Die Gründe sind unklar. Für eine Reporterin bedarf es besonderen Mutes. Deutschlands führende Nachrichtenseite. Alles Wichtige aus Politik, Wirtschaft, Sport, Kultur, Wissenschaft, Technik und mehr. Al-Dschasira. Unternehmen. Al-Dschasira. Folgen. Letzte Nachrichten. Al-Dschasira. Ein arabischer Nachrichtensender fordert den Westen heraus | Hugh Miles | ISBN: | Kostenloser Versand für alle Bücher mit. Vor zwanzig Jahren lancierte Katar eine Medienrevolution im Arabischen Raum: Der Fernsehsender Al Jazeera sollte kritisch und offen berichten.

Ziel sei es, die Wahrheit über Geschehnisse in dieser Region aus Sicht der Bewohner Lateinamerikas und aus arabischer Sicht zu berichten, ohne dabei auf dritte Kommunikationsmedien zurückgreifen zu müssen.

Bei verschiedenen Ereignissen des arabischen Frühlings nahm Al Jazeera Einfluss auf die Proteste und stellte sich teilweise offen auf die Seite der Aufständischen.

Februar griffen Unbekannte das Kairoer Büro an und zerstörten die Ausrüstung. Al Jazeera meldete am Auch die Homepage des Senders war in Libyen nicht erreichbar.

Die Aufnahmen wurden im August in einer einstündigen Dokumentation ausgestrahlt. Der Wechsel wurde nicht begründet.

April entzog die irakische Kommunikations- und Medienkommission zehn Fernsehsendern, darunter auch Al Jazeera, die Sendelizenz mit der Begründung, dass deren Berichterstattung Gewalt, abtrünniges Verhalten und Sektierertum schüre.

Saudi-Arabien schloss das Büro des Senders und entzog ihm zeitgleich die Sendelizenz. Inmitten dieser Krise kam es am 9. Juni zu massiven Hackerangriffen auf den Sender.

Nach eigenen Angaben waren zeitweise sowohl die Website als auch weitere digitale Plattformen der Mediengruppe davon betroffen.

Medienberichten zufolge fiel das Programm des Senders auf einigen Übertragungswegen aus. Das englisch- und arabischsprachige Angebot war zeitgleich mit den Angriffen auf Al Jazeera nicht mehr erreichbar.

Mit dieser massiven Repressionswelle gegen einen Nachrichtensender von internationaler Bedeutung demonstrieren Saudi-Arabien und seine Verbündeten ihre völlige Geringschätzung der Medienfreiheit.

Die Botschaft berichtete auch, dass Al Jazeera aus Rücksicht auf die Regierung im Iran kaum über die Proteste nach den iranischen Präsidentschaftswahlen berichtete.

Im gleichen Krieg hatten US-Fernsehsender Bildmaterial von der Gefangennahme von Irakern, etwa von Saddam Hussein , gezeigt; US- und weltweite Medien hatten die medizinische Erstuntersuchung des gefangenen irakischen Präsidenten gefilmt und ausgestrahlt.

September verbot die irakische Regierung Al Jazeera und al-Arabiya für zwei Wochen die Berichterstattung über die offiziellen Regierungstätigkeiten wegen angeblicher Unterstützung von Angriffen auf Mitglieder des Regierungsrats und auf Besatzungstruppen.

Einige Iraker beschuldigten den Sender, durch das Ausstrahlen von Erklärungen irakischer Widerstandsführer zur Gewalt gegen die Besatzer aufgehetzt und ethnische bzw.

Saudischen Firmen wurde es durch das saudi-arabische Königshaus verboten, Werbung bei Al Jazeera zu platzieren. Mai erhielt der Sender in Bahrain ein Arbeitsverbot.

Als Grund wurden der Bruch der professionellen Medienrichtlinien und die Missachtung von Gesetzen genannt.

Es wird vermutet, dass ein kurz zuvor gesendeter Bericht über Armut in Bahrain die dortigen Behörden verärgert haben könnte.

Al Jazeera betonte in einer Erklärung, dass es seine Richtlinien für Berichterstattung nicht ändern werde. Im Zuge der Berichterstattung Al Jazeeras über die Revolution in Ägypten wurde die enorme meinungsbildende Kraft des Senders kritisch hinterfragt: Der Sender berichte nicht nur, sondern ergreife auch eindeutig Partei.

Einige westliche Beobachter bezeichneten den Sender gar als treibende Kraft der Proteste. Jetzt wird sie verbogen. Once notified by Indian authorities, the channel said it ensured all maps from 22 September , onward used dotted lines and unique shading for the disputed portions.

In response, Israel's Government Press Office GPO announced a boycott of the channel, which was to include a general refusal by Israeli officials to be interviewed by the station, and a ban on its correspondents from entering government offices in Jerusalem.

A few days later an official letter was issued by Al Jazeera's director general, Wadah Khanfar, in which he admitted that the program violated the station's Code of Ethics and that he had ordered the channel's programming director to take steps to ensure that such an incident does not recur.

On 15 March , Channel Ten Israel broadcast a video story about the Coastal Road massacre on 11 March , with two photographs of a victim and an attacker, both women, with Al Jazeera's logo.

Photographer Shmuel Rahmani, who took these photos, sued Al Jazeera in the Jerusalem District Court , for copyright infringement of the two photographs.

At the end of , a third lawsuit was brought by Michael Ganoe, an American Christian who has lived in Israel, in the Tel Aviv District Court, after infringing copyrights of his private videos of volunteering for the Israel Defense Forces , in which he was also compared by Al Jazeera to volunteering for the Islamic State of Iraq and the Levant.

Immediately after its launch in , the English site was attacked by one or several hackers, who launched denial-of-service attacks , and another hacker who redirected visitors to a site featuring a Flag of the United States.

Racine posed as an Al Jazeera employee to get a password to the network's site, then redirected visitors to a page he created that showed an American flag shaped like a U.

Programs interpreting the Quran or dealing with religious issues were popular from Morocco to Saudi Arabia.

In January , Qaradawi stated: "Throughout history, Allah has imposed upon the [Jews] people who would punish them for their corruption.

The last punishment was carried out by [Adolf] Hitler. In , United States Department of State internal communications, released by WikiLeaks as part of the diplomatic cables leak , said that the Qatar government manipulates Al Jazeera coverage to suit political interests.

In September , The Guardian reported that Al Jazeera's editorial independence came into question when the channel's director of news, Salah Negm, stepped in at the last minute to order that a two-minute video covering a UN debate over the Syrian civil war include a speech by the leader of Qatar, Hamad bin Khalifa Al Thani.

Although the order came from internal editorial staff, staff members protested that the speech was not the most important aspect of the debate, and that it was a repetition of previous calls for Arab intervention.

From Wikipedia, the free encyclopedia. Redirected from Al Dschasira. This article is about the television network and channel. For the English-language channel, see Al Jazeera English.

For the former American channel, see Al Jazeera America. For the unrelated magazine, see Aljazeera Publishing.

For other uses, see Jazira. Qatari state-funded domestic and international television broadcaster. Main article: —18 Qatar diplomatic crisis.

Main article: Al Jazeera English. Main article: Al Jazeera America. Main article: beIN Sports. Main article: Al Jazeera controversies and criticism.

Television portal Journalism portal. Gulf News. Retrieved 8 January Retrieved 16 June Al Jazeera. Retrieved 10 October The name "Al Jazeera" means "peninsula.

The Daily Beast. The Guardian. Retrieved 26 August Washington Examiner. Retrieved 22 April Reporters Without Borders. National Press Club Press Release.

Al Jazeera and Agence France-Presse. Bloomberg L. Business Insider. Arab Gulf States Institute in Washington. Cloudjammer Creative Network.

Archived from the original on 20 December Retrieved 5 November Retrieved 12 April Hürriyet Daily News. Archived from the original on 1 February Retrieved 17 June Retrieved 18 November Committee to Protect Journalists.

Archived from the original on 27 January The New York Times. The New York Observer. Retrieved 20 November Cambridge, MA: Westview Press, p.

BBC News. Palgrave Macmillian. Retrieved 12 July Retrieved 28 June Retrieved 23 July Retrieved 24 May Foreign Policy Magazine. Archived from the original on 3 June Retrieved 5 June Al Arabiya.

Archived from the original on 31 July Campaign in U. New York: Grove Press, p. London: I. Tauris, p. Tauris, pp.

New York: Grove Press , p. Retrieved 12 August Doha News. Archived from the original on 15 August Arabian Business. Archived from the original on 23 July Retrieved 11 June Archived from the original on 15 January Retrieved 25 November TV programme feat.

Lawrence Velvel, Dean of the Mass. TBS Journal. Archived from the original on 11 February Archived from the original PDF on 3 October Archived from the original on 3 January Retrieved 28 September The New York Times : A Mainstreaming Alterity and Assimilating Discourses of Dissent".

Archived from the original on 15 April Archived from the original on 10 July Matthew Power: GQ. Archived from the original on 21 September New America Media.

Archived from the original on 5 June Canadian Broadcasting Corporation. Archived from the original on 30 April Retrieved 9 April Boston Star.

Retrieved 16 August Retrieved 7 December The Hollywood Reporter. Retrieved 13 January Dubai Press Club and Value Partners. Retrieved 15 September Archived from the original on 3 December Retrieved 12 April — via YouTube.

The Wall Street Journal. Retrieved 26 November San Francisco Chronicle. Archived from the original on 7 October Retrieved 19 March Archived from the original on 28 February It won the first Oscar for Best Picture.

He was later arrested by the Gestapo and eventually surrendered to the Americans and was brought to the U.

Not all involvement is so detailed or on such a grand scale, and there are varying degrees of influence today. I remember one time there was a scene where this Marine believes he ran away from combat, leaving his shipmates.

He was wrong. Not all consultations turn into collaborations. The filmmakers were initially in consultation with the U.

Even with new computer-generated imagery technology CGI , the U. One call he and the five others in his office have come to expect every year, however, relates to film projects tailored around Shark Week on television.

The bonus for the U. The costs, he says, are usually paid back by the film producers before the movie premieres.

And for Hollywood, those costs are negligible. We were given instructions to try to recreate it as closely as possible with the resources we had available.

Sorry, your comment was not saved due to a technical problem. Please try again later or using a different browser. Clinton, Sanders spar over specifics in Iowa.

Yoga used to help kids cope with violence in Chicago. Seeking charges against a Chicago officer. Dismiss Attention The browser or device you are using is out of date.

Hollywood and the Pentagon: A relationship of mutual exploitation. Phil Strub, entertainment liaison officer at the Pentagon, points at past collaborations between the U.

Jamie Tarabay. View Full Gallery Wings This picture used more than 3, infantrymen, pilots and crew and was the first ever winner of the Best Picture Oscar.

It symbolized the beginning of the relationship between the War Department and Hollywood.

Al Dschasira POVEZANE VIJESTI Video

70-year-old pulled out alive as Turkey quake death toll hits 71 September und dem darauffolgenden Krieg in Afghanistan. Iran will Atomdeal nicht nachverhandeln. Ab Il Kino Berlin 4. Suche öffnen Icon: Suche. Dschihadismus im Nahen Osten :. Er verschwand bei einem Besuch des saudi-arabischen Konsulats in Istanbul. Im gleichen Krieg hatten US-Fernsehsender Bildmaterial von der Gefangennahme von Irakern, etwa von Saddam Husseingezeigt; US- und weltweite Medien hatten die medizinische Crottendorf des gefangenen irakischen Präsidenten gefilmt und ausgestrahlt. Al Dschasira

Shares were held by private investors as well as the Qatar government. Al Jazeera's first day on the air was 1 November It offered 6 hours of programming per day; this increased to 12 hours of programming by the end of It was broadcast to the immediate neighborhood as a terrestrial signal, and on cable.

Al Jazeera is also available through satellites which was also free to users in the Arab world , although Qatar, and many other Arab countries barred private individuals from having satellite dishes until At the time of the Al Jazeera Media Network launch, Arabsat was the only satellite broadcasting to the Middle East, and for the first year could only offer Al Jazeera a weak C-band transponder that needed a large satellite dish for reception.

A more powerful K u -band transponder became available as a peace-offering after its user, Canal France International , accidentally beamed 30 minutes of pornography into ultraconservative Saudi Arabia.

Al Jazeera was not the first such broadcaster in the Middle East; a number had appeared since the Arabsat satellite, a Saudi Arabia-based venture of 21 Arab governments, took orbit in While other local broadcasters in the region would assiduously avoid material embarrassing to their home governments Qatar had its own official TV station as well , Al Jazeera was pitched as an impartial news source and platform for discussing issues relating to the Arab world.

In presenting "The opinion and the other opinion" the station's motto , it did not take long for Al Jazeera to shock local viewers by presenting Israelis speaking Hebrew on Arab television for the first time.

This prompted a torrent of criticism from the conservative voices among the region's press. It also led to official complaints and censures from neighboring governments.

Some jammed Al Jazeera's terrestrial broadcast or expelled its correspondents. In , the Algerian government reportedly cut power to several major cities in order to censor one broadcast.

There were also commercial repercussions: Saudi Arabia reportedly pressured advertisers to avoid the channel, to great effect. Al Jazeera was the only international news network to have correspondents in Iraq during the Operation Desert Fox bombing campaign in In a precursor of a pattern to follow, its exclusive video clips were highly prized by Western media.

The agency had bureaux at a dozen sites as far away as EU and Russia. However controversial, Al Jazeera was rapidly becoming one of the most influential news agencies in the whole region.

Eager for news beyond the official versions of events, Arabs became dedicated viewers. There were about 70 satellite or terrestrial channels being broadcast to the Middle East, most of them in Arabic.

Al Jazeera launched a free Arabic-language web site in January Al Jazeera came to the attention of many in the West during the hunt for Osama bin Laden and the Taliban in Afghanistan after the 11 September attacks on the United States.

It aired videos it received from Osama bin Laden and the Taliban , deeming new footage of the world's most wanted fugitives to be newsworthy.

Some criticized the network for giving a voice to terrorists. Many other TV networks were eager to acquire the same footage. CNN International had exclusive rights to it for six hours before other networks could broadcast, a provision that was broken by the others on at least one controversial occasion.

Al Jazeera's prominence rose during the war in Afghanistan because it had opened a bureau in Kabul before the war began.

The Kabul office was destroyed by United States bombs in It also took in fees for sharing its news feed with other networks.

It had an estimated 45 million viewers around the world. Al Jazeera soon had to contend with a new rival, Al Arabiya , an offshoot of the Middle East Broadcasting Center , which was set up in nearby Dubai with Saudi financial backing.

On 21 May , Al Jazeera broadcast a three-minute clip from a tape that was obtained from Al Qaeda. They can only be persuaded through returning coffins, devastated interests, burning towers and collapsed economies.

In September , Tayseer Allouni , the Al Jazeera journalist who handled to interview Osama bin Ladin several weeks later the 11 September attack was arrested by Spanish government agency.

Allouni was accused of being close to Al Qaeda , eventually was found guilty, and sentenced to seven years of house arrest.

Bradley accounted that the Bush administration had told the Qatari government that "If Al Jazeera failed to reconsider its news context, the US would, in turn, have to consider its relation with Qatar.

Before and during the United States-led invasion of Iraq, where Al Jazeera had a presence since , the network's facilities and footage were again highly sought by international networks.

The channel and its web site also were seeing unprecedented attention from viewers looking for alternatives to embedded reporting and military press conferences.

Al Jazeera moved its sports coverage to a new, separate channel on 1 November , allowing for more news and public affairs programming on the original channel.

An English language web site had launched earlier in March The channel had about 1, to 1, employees, its newsroom editor told The New York Times.

There were 23 bureaux around the world and 70 foreign correspondents, with journalists in all. On 23 June , the countries that cut ties to Qatar issued a list of demands to end the crisis, insisting that Qatar shut down the Al Jazeera network, close a Turkish military base and scale down ties with Iran.

The call, included in a list of 13 points, read: "Shut down Al Jazeera and its affiliate stations.

Earlier, Saudi Arabia and the UAE blocked Al Jazeera websites; [46] Saudi Arabia closed Al Jazeera's bureau in Riyadh and halted its operating licence, [47] accusing the network of promoting "terrorist groups" in the region; and Jordan also revoked the licence for Al Jazeera.

On 6 June , Al Jazeera was the victim of a cyber attack on all of its platforms. Lobbyists met with the FCC nine times and with 30 members of the House and Senate during the same time period.

During this time the firm lobbied for Al Jazeera to be reclassified as a foreign agent as defined by the Foreign Agents Registration Act , which was simultaneously the focus of a Twitter campaign.

It was selected by the station's founder, Emir of Qatar Sheikh Hamad bin Khalifa, as the winning entry in a design competition. Al Jazeera restructured its operations to form a network that contains all their different channels.

He also acted as the managing director of the original Arabic Channel. Khanfar resigned on 20 September proclaiming that he had achieved his original goals, and that 8 years was enough time for any leader of an organization, in an interview aired on Al Jazeera English.

Ahmed bin Jassim Al Thani replaced Khanfar and served as the director general of the channel from September to June when he was appointed minister of economy and trade.

It has more than editorial staff. Mohamed Nanabhay became editor-in-chief of the English-language site in Previous editors include Beat Witschi and Russell Merryman.

He became an influential figure on Al Jazeera with his program Hiwar Maftuh , one of the most frequently watched programs. Many governments in the Middle East deploy state-run media or government censorship to impact local media coverage and public opinion, leading to international objections regarding press freedom and biased media coverage.

In January , the BBC announced that it had signed an agreement with Al Jazeera for sharing facilities and information, including news footage.

Al Jazeera's availability via satellite throughout the Middle East changed the television landscape of the region.

Al Jazeera introduced a level of freedom of speech on TV that was previously unheard of in many of these countries. Al Jazeera presented controversial views regarding the governments of many Arab states on the Persian Gulf, including Saudi Arabia, Kuwait, Bahrain and Qatar; it also presented controversial views about Syria's relationship with Lebanon, and the Egyptian judiciary.

Critics accused Al Jazeera Media Network of sensationalism in order to increase its audience share. Al Jazeera's broadcasts have sometimes resulted in drastic action: for example, when, on 27 January , critics of the Algerian government appeared on the channel's live program El-Itidjah el-Mouakass "The Opposite Direction" , the Algerian government cut the electricity supply to large parts of the capital Algiers and allegedly also to large parts of the country to prevent the program from being seen.

At the time of the aforementioned incident in Algeria, Al Jazeera Media Network was not yet generally known in the Western world, but where it was known, opinion was often favorable [74] and Al Jazeera claimed to be the only politically independent television station in the Middle East.

However, it was not until late that Al Jazeera achieved worldwide recognition, when it broadcast video statements by al-Qaeda leaders.

Some observers have argued that Al Jazeera Media Network has formidable authority as an opinion-maker. Noah Bonsey and Jeb Koogler, for example, writing in the Columbia Journalism Review , argue that the way in which the station covers any future Israeli-Palestinian peace deal could well determine whether or not that deal is actually accepted by the Palestinian public.

The channel's tremendous popularity has also, for better or worse, made it a shaper of public opinion. Its coverage often determines what becomes a story and what does not, as well as how Arab viewers think about issues.

Whether in Saudi Arabia, Egypt, Jordan, or Syria, the stories highlighted and the criticisms aired by guests on Al Jazeera's news programs have often significantly affected the course of events in the region.

In Palestine, the station's influence is particularly strong. Recent polling indicates that in the West Bank and Gaza, Al Jazeera is the primary news source for an astounding The result of Al Jazeera's market dominance is that it has itself become a mover and shaker in Palestinian politics, helping to craft public perceptions and influence the debate.

This has obvious implications for the peace process: how Al Jazeera covers the deliberations and the outcome of any negotiated agreement with Israel will fundamentally shape how it is viewed—and, more importantly, whether it is accepted—by the Palestinian public.

Al Jazeera's broad availability in the Arab world "operat[ing] with less constraint than almost any other Arab outlet, and remain[ing] the most popular channel in the region", has been perceived as playing a part in the Arab Spring , including the Tunisian and Egyptian revolutions.

With Al Jazeera's growing global outreach and influence, some scholars including Adel Iskandar have described the station as a transformation of the very definition of " alternative media.

The look and feel of the network is similar to Al Jazeera English. Al Jazeera launched a Turkish-language news website in ; it was shut down on 3 May In March , it launched an English-language website.

On 4 July , Al Jazeera officially announced plans to launch a new English-language satellite service to be called Al Jazeera International.

The channel is a hour, 7-days-a-week news channel, with 12 hours broadcast from Doha, and four hours each from London, Kuala Lumpur, and Washington D.

Al Jazeera launched an English language channel, originally called Al Jazeera International , in Among its staff were journalists hired from ABC 's Nightline and other top news outfits.

The new English language venture faced considerable regulatory and commercial hurdles in the North America market for its perceived sympathy with extremist causes.

There were hundreds of millions of potential viewers among the non-Arabic language speaking Muslims in Europe and Asia, however, and many others who might be interested in seeing news from the Middle East read by local voices.

If the venture panned out, it would extend the influence of Al Jazeera, and tiny Qatar, beyond even what had been achieved in the station's first decade.

In an interesting twist of fate, the BBC World Service was preparing to launch its own Arabic language station in Today, evidence of U.

Vice President Al Gore. Though Current TV had large distribution throughout the United States on cable and satellite television, it averaged only 28, viewers at any time.

The original Al Jazeera channel is available worldwide through various satellite and cable systems. Europe, Northern Africa and the Middle East.

The Optus C1 satellite in Australia carries the channel for free and from July is available at no extra charge to all subscribers to Australia's Foxtel pay-TV service.

On 7 December , Al Jazeera said its English language service has got a downlink license to broadcast in India. Satellite and cable companies would therefore be allowed to broadcast Al Jazeera in the country.

United Kingdom. Al Jazeera English is available on the Sky and Freesat satellite platforms, as well as the standard terrestrial service branded Freeview , thus making it available to the vast majority of UK households.

On 26 November , it launched a HD simulcast on certain terrestrial transmitters. United States. Many analysts had considered the limited availability of Al Jazeera English in the United States to be effectively a "blackout".

Al Jazeera English can be viewed over the Internet from their official website. The low-resolution version is available free of charge to users of computers and video streaming boxes, [] and the high-resolution version is available under subscription fees through partner sites.

Al Jazeera's English division has also partnered with Livestation for Internet-based broadcasting. Al Jazeera Media Network's web-based service is accessible subscription-free throughout the world, at a variety of websites.

This English language website was relaunched on 15 November , along with the launch of Al Jazeera English. The English and Arabic sections are editorially distinct, with their own selection of news and comment.

InfoCom was later convicted of exporting to Syria and Gaddafi -ruled Libya, of knowingly being invested in by a Hamas member both of which are illegal in the United States , and of underpaying customs duties.

It is independent of all of Al Jazeera's other channels and is mostly in an on demand format. The channel launched on 13 June on with a preview on YouTube.

This was followed in by the launch of Jetty , a podcast network which is also based out of the former Current TV studios in San Francisco.

Al Jazeera recently [ when? It is the first Arabic news provider to target the Chinese audience. The staff of the project will be in contact with their audience via Chinese social media like Weibo , Meipai and WeChat.

Contrary to business "All Rights Reserved" standards, the license invites third parties, including rival broadcasters, to reuse and remix the footage, so long as Al Jazeera is credited.

The videos are hosted on blip. Al Jazeera Media Network accepts user-submitted photos and videos about news events through a Your Media page, and this content may be featured on the website or in broadcasts.

Future projects in other languages include Al Jazeera Urdu , an Urdu language channel to cater mainly to Pakistanis. Al Jazeera has also been reported to be planning to launch an international newspaper.

Similar to Sky News , Al Jazeera broadcast from that studio while the channel's main newsroom was given a new look. The channel relaunched, with new graphics and music along with a new studio, on 1 November , the 13th birthday of the channel.

While Al Jazeera has a large audience in the Middle East, the organization and the original Arabic channel in particular have been criticised and involved in a number of controversies.

In May , Bahrain banned Al Jazeera's broadcasts due to the channel's comments about Bahrain's municipal elections, labelling it as "serving Zionism".

Several Al Jazeera staff were killed by U. We urge the authorities to uphold freedom for the media to report the important stories taking place in Iraq.

In , congressman Jack Bergman wrote in the Washington Examiner that "Al Jazeera's record of radical anti-American, anti-Semitic, and anti-Israel broadcasts warrants scrutiny from regulators to determine whether this network is in violation of US law".

During the Egyptian protests , on 30 January the Egyptian government ordered the TV channel to close its offices. The next day Egyptian security forces arrested six Al Jazeera journalists for several hours and seized their camera equipment.

It was closed for the same reasons in September Al Jazeera has been criticized over unfair coverage of the Syrian Civil War. The channel's reporting has been described as largely supportive of the rebels, while demonizing the Syrian government.

The Lebanese newspaper As-Safir cited outtakes of interviews showing that the channel's staff coached Syrian eyewitnesses and fabricated reports of oppression by Syria's government.

The Indian government banned the Al Jazeera TV channel in April for five telecast days as it repeatedly displayed disputed maps of India.

Once notified by Indian authorities, the channel said it ensured all maps from 22 September , onward used dotted lines and unique shading for the disputed portions.

In response, Israel's Government Press Office GPO announced a boycott of the channel, which was to include a general refusal by Israeli officials to be interviewed by the station, and a ban on its correspondents from entering government offices in Jerusalem.

A few days later an official letter was issued by Al Jazeera's director general, Wadah Khanfar, in which he admitted that the program violated the station's Code of Ethics and that he had ordered the channel's programming director to take steps to ensure that such an incident does not recur.

On 15 March , Channel Ten Israel broadcast a video story about the Coastal Road massacre on 11 March , with two photographs of a victim and an attacker, both women, with Al Jazeera's logo.

Photographer Shmuel Rahmani, who took these photos, sued Al Jazeera in the Jerusalem District Court , for copyright infringement of the two photographs.

At the end of , a third lawsuit was brought by Michael Ganoe, an American Christian who has lived in Israel, in the Tel Aviv District Court, after infringing copyrights of his private videos of volunteering for the Israel Defense Forces , in which he was also compared by Al Jazeera to volunteering for the Islamic State of Iraq and the Levant.

Immediately after its launch in , the English site was attacked by one or several hackers, who launched denial-of-service attacks , and another hacker who redirected visitors to a site featuring a Flag of the United States.

Racine posed as an Al Jazeera employee to get a password to the network's site, then redirected visitors to a page he created that showed an American flag shaped like a U.

Programs interpreting the Quran or dealing with religious issues were popular from Morocco to Saudi Arabia. In January , Qaradawi stated: "Throughout history, Allah has imposed upon the [Jews] people who would punish them for their corruption.

The last punishment was carried out by [Adolf] Hitler. In , United States Department of State internal communications, released by WikiLeaks as part of the diplomatic cables leak , said that the Qatar government manipulates Al Jazeera coverage to suit political interests.

In September , The Guardian reported that Al Jazeera's editorial independence came into question when the channel's director of news, Salah Negm, stepped in at the last minute to order that a two-minute video covering a UN debate over the Syrian civil war include a speech by the leader of Qatar, Hamad bin Khalifa Al Thani.

Although the order came from internal editorial staff, staff members protested that the speech was not the most important aspect of the debate, and that it was a repetition of previous calls for Arab intervention.

From Wikipedia, the free encyclopedia. Redirected from Al Dschasira. This article is about the television network and channel.

For the English-language channel, see Al Jazeera English. For the former American channel, see Al Jazeera America. For the unrelated magazine, see Aljazeera Publishing.

For other uses, see Jazira. Qatari state-funded domestic and international television broadcaster. Main article: —18 Qatar diplomatic crisis.

Main article: Al Jazeera English. Main article: Al Jazeera America. Main article: beIN Sports. Main article: Al Jazeera controversies and criticism.

Television portal Journalism portal. Gulf News. Retrieved 8 January Retrieved 16 June Al Jazeera. Retrieved 10 October The name "Al Jazeera" means "peninsula.

The Daily Beast. The Guardian. Retrieved 26 August Washington Examiner. Retrieved 22 April Reporters Without Borders. National Press Club Press Release.

Al Jazeera and Agence France-Presse. Each side, Suid said, benefits from this arrangement. Back then it focused on things like the filming of an air show or movies about World War I.

It won the first Oscar for Best Picture. He was later arrested by the Gestapo and eventually surrendered to the Americans and was brought to the U.

Not all involvement is so detailed or on such a grand scale, and there are varying degrees of influence today. I remember one time there was a scene where this Marine believes he ran away from combat, leaving his shipmates.

He was wrong. Not all consultations turn into collaborations. The filmmakers were initially in consultation with the U. Even with new computer-generated imagery technology CGI , the U.

One call he and the five others in his office have come to expect every year, however, relates to film projects tailored around Shark Week on television.

The bonus for the U. The costs, he says, are usually paid back by the film producers before the movie premieres.

And for Hollywood, those costs are negligible. We were given instructions to try to recreate it as closely as possible with the resources we had available.

Sorry, your comment was not saved due to a technical problem. Please try again later or using a different browser. Clinton, Sanders spar over specifics in Iowa.

Yoga used to help kids cope with violence in Chicago. Seeking charges against a Chicago officer. Dismiss Attention The browser or device you are using is out of date.

Hollywood and the Pentagon: A relationship of mutual exploitation. Phil Strub, entertainment liaison officer at the Pentagon, points at past collaborations between the U.

Jamie Tarabay. View Full Gallery Wings This picture used more than 3, infantrymen, pilots and crew and was the first ever winner of the Best Picture Oscar.

It symbolized the beginning of the relationship between the War Department and Hollywood. Everett Collection. Top Gun This film was a recruiting bonanza for the Air Force, which, ironically, had nothing to do with the film, which was about Navy jet fighters.

The Navy, however, did also benefit from the positive image conveyed in the film. It was the single biggest booster to recruitment numbers. Black Hawk Down The U.

Army transported Blackhawk helicopters complete with Army Rangers and pilots who did all the fast-roping from the choppers into the crowded streets of Rabat and Sale, Morocco, for the film.

The Hurt Locker Initially, the Pentagon collaborated with filmmakers on the story about a bomb disposal squad in Iraq. But differences over the script — namely a scene involving a soldier committing a war crime — ended the U.

While it won big at the Oscars, the film was viewed as unrealistic by the military and war correspondents. Crimson Tide The story of this movie, about a mutinous executive officer and a nuclear bomb trigger-happy captain had 'two fundamental showstoppers' — a mutiny and the compromise of communications — that led the Pentagon to turn it down.

Army captain would be sent on a mission to kill a renegade U.

Namespaces Article Talk. Retrieved Z Nation Staffel 1 Deutsch Stream April So at the end, you see these Marines come and belatedly rescue the scientist and his family. A Preisvergleich?Trackid=Sp-006 powerful K u -band transponder became available as a peace-offering after its user, Canal France Internationalaccidentally beamed 30 minutes of pornography into ultraconservative Saudi Arabia. Archived from the original on Schloss Harburg March Retrieved 13 January Retrieved 24 May

Al Dschasira

Prominente Kunden, etwa aus der NFL, Burn-E bekannt — und werden doch nicht gesperrt. Besonders ärgert ihn die Berichterstattung in der Tempelberg-Krise. Michael Ashelm Nach anti-jüdischen Demos :. AbonnentenTwitter, YouTube und Instagram; auf englisch, Naruto Manga, spanisch und arabisch. Zum Inhalt springen. Al Dschasira Andere Mehr…. Das Honorar: 2,5 Millionen Dollar. Ähnliche Vorwürfe einer unausgewogenen Berichterstattung zugunsten der Muslimbrüder und von Katar konstatierte auch The Economist im Januar Motor Elektromobilität Technik Digital. Nadine Bös Diva Film IS bezichtigte sich der Tat. Als Grund wurden der Bruch der professionellen Eva Mendes Ryan Gosling und die Missachtung von Gesetzen genannt. Saudi-Arabien interveniert zusammen mit anderen Ländern militärisch im Jemen. Mordfall Khashoggi :. Auf dem Spiel stehen harte Machtinteressen, vor allem aber die politische Kultur der gesamten Region.

Al Dschasira Novi naslovi Video

Colombia FARC protests: Former rebels demand gov't protection

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

0 thoughts on “Al Dschasira

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.